Okala nas wszędzie. Bilbordy, telewizja, gazety, Internet. Marketing bombarduje nas z każdego kąta. Czy zastawiałeś się w ogóle co to jest marketing. Słowo wywodzi się z łaciny reklamo. Jest to pewne graficzne, pisemne bądź audiowizualne połączenie informacji z elegantami perswazji. Zadanie marketingu to przede wszystkim nakłonienie nas kontrahentów oraz odbiorców do zakupu przedmiotów bądź też usług. Może również służyć do poparcia akcji społecznych. Niestety większość przekazów marketingowych łączy się zwłaszcza z komercyjnymi korzyściami dla reklamodawcy - rzadko dla odbiorcy. Z założenia reklama powinna prezentować nam prawdę o danym towarze. Aby ją przedstawić, warto wejść na domenę internetową namioty handlowe. Jakim sposobem wiadomo, tak nie zawsze jest. Bowiem główną funkcją reklamy jest manipulacja naszymi emocjami i żonglowanie stereotypami na które jesteśmy podatni. Niekiedy promuje negatywne wzorce oraz pobudza nasze konsumenckie pragnienia. Od czasu do czasu propaguje akcje prospołeczne i zachęca do czynienia idealna. Należy pamiętać, że reklama uwidocznia wszystko co prawidłowo, przysłaniając negatywne witryny.
Wielu z nas pewnie zastanawia się gdzie leży powodzenie korporacji, które bardzo dobrze radzą sobie z konkurencja, rozwijają się a ich marka i logo rozpoznawalna jest na całym obszarze, na którym funkcjonuje owa korporacja. Odpowiedz na to zapytanie jest połączona z marketingiem a dokumentnie z reklamą, jaka dziś nie jest prestiżem bogatych firm, lecz obowiązkiem każdego przedsiębiorstwa chcącego utrzymać się na polskim rynku. W kraju istnieje coraz więcej form reklamy - przetestuj drukarnia kopert. Ostatnimi laty w ramach promocji rozłożył się rynek drukarski fascynujący się wyrabianiem papierów firmowych. Bazowy papier firmowy to nic innego jak stereotypowa kartka papieru, na jakiej są informacje związane z danym przedsiębiorstwem. Wiadomości te w większości wypadków stanowią logo, nazwę lub dane firmy, która dany papier zamówiła. Usługa ta w naszym kraju coraz prężniej się rozwija głównie ze względu na jej pozytywne odebranie wśród konsumentów. Wielokrotnie otrzymaliśmy rachunek telefoniczny, na którym oprócz informacji traktujących zapłaty widniało pod nimi logo operatora.
W teraźniejszych czasach, media przeżywają imponujący rozkwit na wielu płaszczyznach, ponieważ dzięki niezwykłemu postępowi technologicznemu, zasięg mediów jest niesamowicie duży. To powoduje, że niezwykle dużo firm, instytucji, osób prywatnych, próbuje przez media promować swe usługi, swoje prace, produkty, aby w taki sposób dotrzeć do jak obszerniejszego grona potencjalnych nabywców. Lecz reklama w mediach nie należy wcale do tanich, ani nie jest wcale prosto uzyskać określony czas na antenie pewnej stacji, by przedstawić swą reklamę. Oczywiście każdy posiada możliwość ukazać własną reklamę, lecz najpierw jest ona dokładnie sprawdzana pod kątem przyzwoitości, by nie urazić jakiegokolwiek odbiorcy, ale także określany jest czas i cena za poszczególny spot reklamowy, prezentowany w danym czasie, na antenie poszczególnej stacji. Oczywiście im bardziej istotne wydarzenia prezentowane przez media, tym reklama jest bardziej kosztowna, dlatego że w takim czasie przed telewizorami, czy w Internecie w transmisji uczestniczą ogromne ilości, a często nawet miliony użytkowników, co jest niesamowicie dobrym źródłem do prezentowania swojej firmy, produktu, czy usługi. Media i reklama, są zatem aktualnie niezwykle powiązane ze sobą.